Τρισδιάστατες προβολές, διαδραστικές ταινίες και αρχαιολογικές οµιλίες δηµιούργησαν ένα ελκυστικό κοκτέιλ µε άρωµα Ιταλίας. Αλλόκοτο το σκηνικό επί της Πατησίων, απέναντι από το Μουσείο. Εγχρωµες εύσωµες κυρίες κυνηγούν πιτσιρίκια. Τύποι µε βλέµµα θολό παραπατούν. Φοιτητές µε τετράδια στο χέρι προσπερνούν βιαστικά. Και πού και πού κυρίες µε ταγεράκια καικαλοντυµένοι κύριοι εξαφανίζονται πίσω από µια µεγάλη τοξωτή πόρτα στον αριθµό 44. Στον αέρα σχεδόν µόνον ιταλικές λέξεις. Λες και περνώντας την πόρτα περνάς και σε άλλη χώρα. ∆ιόλου παράλογο αν σκεφτούµε πως είναι η έδρα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών.
Οσο προχωρώ ο συνωστισµός µεγαλώνει. Στην αίθουσα εκδηλώσεων λίγο µετά τις 19.00 επικρατεί το αδιαχώρητο. Ελληνικά και ιταλικά δηµιουργούν έναν µίνι πύργο της Βαβέλ, την ώρα που όλοι αναζητούν µια καρέκλα. Οπου όλοι είναι: φοιτητές, αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες και τοπογράφοι, φίλοι των ντοκιµαντέρ, «επαγγελµατίες» ακροατές αρχαιολογικών διαλέξεων. Αρκετοί για να γεµίσουν ασφυκτικά την αίθουσα και να αφήσουν κάποιους απ έξω.
Τι τους έφερε όλους αυτούς – πάνω από 100 άνθρωποι – ∆ευτέρα βράδυστο κτίριο της Πατησίων; «Είµαι περίεργος να δωτην πρώτη προβολή του τρισδιάστατου ντοκιµαντέρ για την Ακρόπολη»,λέει ο 23χρονος Γιώργος. «Με κέντρισε ο τίτλος “Η ιστορία µέσω εικόνων: Ελλάδα και Ιταλία”»,απαντά ο 48χρονος Νίκος που έχει σπουδάσει στην Ιταλία. «Σπουδάζω animation και µαθαίνω ιταλικά. Ηταν ευκαιρία λοιπόν να έρθω να δω το διαδραστικό ντοκιµαντέρ για τους ναούς της Κάτω Ιταλίας», εξηγεί η Μάνια.
Τα πρώτα καλωσορίσµατα από τη µορφωτική ακόλουθο Μελίτα Παλεστίνι και τα φώτα σβήνουν. Επί της οθόνης το Ερέχθειο, τα Προπύλαια, ο Παρθενώνας, χωρίς τις πληγές του χρόνου και των κανονιών του Μοροζίνι. Μνηµεία γεµάτα χρώµατακαι πού και πού άνθρωποι µε χλαµύδες για να φαίνεται η κλίµακα των κτιρίων. Τρισδιάστατη η ταινία, χωρίς να χρειάζονται γυαλιά, που διαρκεί όµως δύο λεπτά. Μόνο;
«Είναι µια πρώτη δοκιµή», εξηγούν οι δηµιουργοί της Αλεσάντρο Φουρλάν και Στέφανο Μορέτι. «Ασχολούµαστε κυρίως µε τη Ρώµη, αλλά όταν αντικρύσαµε τον Παρθενώνα δεν µπορέσαµε να αντισταθούµε µπροστά στην ισορροπίακαι την τελειότητά του. Σκοπός µας είναι να µην περιοριστούµε µόνο στον Ιερό Βράχο, αλλά να αποδώσουµε ολόκληρη την κλασική Αθήνα σε τρεις διαστάσεις. Θα θέλαµε όταν ολοκληρωθεί το έργο να µην παραµείνει µια ταινία, αλλά να γίνει και εφαρµογή για τα κινητά τηλέφωνα».
Αλλαγή φρουράς στο βήµα. Και ποιος άλλος θα µπορούσε να µιλήσει για την τοπογραφία της αρχαίας Αθήνας από τον καθηγητή και διευθυντή της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής Εµανουέλε Γκρέκο; Ο οποίος παρουσιάζει τον πρώτο από τους συνολικά οκτώ τόµους που προγραµµατίζονται για την περιοχή ανάµεσα στην Ακρόπολη και τον Αρειο Πάγο. «Είναι µια περιοχή που έχει µείνει αλώβητη από την αρχαιότητα.
Σκεφτείτε πως στην Πλάκα η οδός Τριπόδων διατηρεί το όνοµά της από την αρχαιότητα. Είναι ένα έργο ενηµερωµένο µε τα τελευταία ευρήµατα – µνηµεία, πηγές, επιγραφές – έως και το 2010»,εξηγεί εις άπταιστον ιταλική.
Το κοινό αρχίζει να κουράζεται. Κάτι η έλλειψη µετάφρασης, κάτι που η εκδήλωση φτάνει τις δύο ώρες, λιγοστεύουν εκείνοι που µένουν να δουν και το διαδραστικό ντοκιµαντέρ για τους ναούς του Ακράγαντα. Ενα κλικ είναι αρκετό για να φέρεις µπροστά στην οθόνη σου µία από τις σηµαντικότερες αποικίες της Μεγάλης Ελλάδας, µε αναλυτικές πληροφορίες και περισκοπική οπτική των µνηµείων της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου